Art kino Odeon Art kino Odeon

Sodnica

The Children Act, 2017, Velika Britanija


Režija: Richard Eyre
Jezik: angleški

Igrajo: Emma Thompson, Stanley Tucci, Fionn Whitehead, Ben Chaplin, Eileen Walsh, Anthony Calf, Rupert Vansittart, Jason Watkins

drama, 1h45min

25.10.2018 ob 18.30
26.10.2018 ob 20.30
27.10.2018 ob 20.30
28.10.2018 ob 18.30


Vrhovna sodnica Fiona Maye, specializirana za etično zahtevnejše primere družinskega prava, uživa izjemno spoštovanje, a ne brez žrtev v zasebnem življenju. Ko se njen zakon znajde na razpotju, dobi nujen primer na smrt bolnega Adama, ki zaradi verskih razlogov zavrača transfuzijo krvi. Ker še ni polnoleten, mu Fiona lahko odredi prisilno zdravljenje. Da bi fanta bolje razumela, se odloči za nenavadno potezo in ga obišče v bolnišnici. Srečanje dveh iskrivih duhov v obeh prebudi močna čustva.

Drama o trku prava in verskih prepričanj, pa tudi o napetem razmerju med čustvi in razumom, zgrajena okrog fascinantnega lika ostroumne vrhovne sodnice (Emma Thompson). Britanski pisatelj Ian McEwan je scenarij priredil po lastnem romanu V imenu otroka.

kritike
»Sodnica je natančno umerjena drama, vredna Clauda Sauteta /…/. Film, ki ga je z brezhibno eleganco in diskretnostjo zrežiral Richard Eyre, nas v visoko družbo popelje s takšno lahkotnostjo, da imamo občutek, da tudi sami spadamo prav tja. McEwan, Eyre in drugi ustvarjalci raziskujejo nenavaden dolg, ki si ga Fiona nakoplje ne toliko s tem, da zavrne Adamove ugovore in omogoči zdravnikom, da ga rešijo, ampak bolj s tem, da mu ponudi intenzivnejši in bolj romantičen občutek samega sebe, vizijo, ki je bolj navdihujoča celo od tistega, čemur Jehove priče pravijo ‘Resnica’.«
– Tom Charity, Sight & Sound

»Igra Emme Thompson, tako elegantna in ranljiva, nosi film na svojih ramenih.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»Glavna igralca bi težko bila boljša. Emma Thompson igra z osupljivo rahločutnostjo. Čeprav ima v filmu nekaj sodnih govorov, ki jih poda z obilico stila, je najboljša takrat, ko se na življenjske ovire odzove brez besed. Drobne spremembe njene obrazne mimike so zelo nazorne; to je filmska igra v najbolj izostreni in povedni obliki. Fionn Whitehead nas pritegne z razmišljujočo naravo in vedoželjnostjo svojega Adama, ki ga odlikuje tudi čustvena odprtost, nekaj, kar je Fiona izgubila. In prav zato so izmenjave med njima tako srce parajoče.«
– Stephen Farber, The Hollywood Reporter

»Sodnica je pripovedovana s tako globokim sočutjem – in je tako zelo britanska –, da jo bo nemajhen del potencialnih gledalcev bodisi zavrnil bodisi popolnoma prezrl. To je film, na kakršnega ne naletimo pogosto: drama za odrasle, napisana in upodobljena z občutkom za vprašanja, ki zaposlujejo človeka v zrelih letih – ne gre le za precej osebno zapletenost ohranjanja tridesetletnega zakona brez lastnih otrok, ampak za bolj daljnosežno napetost med zakonom prava in goreče trdnim verskim prepričanjem.«
– Peter Debruge, Variety

»/…/ to je sodna drama, a takšna, ki žarišče prenese s sodnega primera na osebo, ki odloča v nepopisno občutljivi situaciji. Sodnica je vsekakor miselno izzivalen film, ki ob koncu gledalca vrže s tira, a igra Emme Thompson vdihne življenje zapletenim moralnim vprašanjem, ki jih film poskuša raziskati.«
– Fionnuala Halligan, Screen Daily

»/…/ čustvena in prefinjena drama za odrasle pokuka v vrzel med lepoto idealov in ceno, ki jo človek plača, če po njih živi.«
– David Ehrlich, IndieWire