![]() |
JonaYunan, 2024, Nemčija, Kanada, ItalijaRežija: Ameer Fakher Eldin Jezik: nemščina Igrajo: Georges Khabbaz, Hanna Schygulla, Ali Suliman, Sibel Kekilli, Tom Wlaschiha, Nidal Al Achkar drama, 02h04min 03.10.2025 ob 18:00 V Hamburgu živeči režiser palestinsko-sirskih korenin je drugi del svoje trilogije Homeland postavil na majhen, poplavam izpostavljen otok v Vatskem morju. Melanholični, razpoloženjski film o izgnanstvu in ranah, ki jih to pušča za seboj, zaznamuje karizmatičen igralski nastop legendarne Hanne Schygulla. Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=ge9aR-qqcgE Izgnani pisatelj Munir, ki ga mučijo občutki tesnobe ter preganjajo skrivnostne, mračne sanje, odpotuje na oddaljeni otok v Severnem morju, da bi razmislil o skrajnem dejanju. Po nekaj dneh na otoku mu veličastna moč narave in preproste geste redkobesednih domačinov počasi vrnejo voljo do življenja … Predprodaja vstopnic: Galerija Alga. kritike »Prehodi na zgodbo znotraj zgodbe, postavljeno v sušno pokrajino Bližnjega vzhoda, nakazujejo alegorijo izgubljenih ali nadomestnih domovin; toda Eldin, rojen v Kijevu sirskim staršem iz spornega Golanskega višavja, pušča simbolični pomen tega poetičnega filma široko odprt za različne interpretacije. /…/ Jona potrjuje režiserjev izjemni talent za ustvarjanje filmskega vzdušja.« »Eksistencialen razpoloženjski film o izgnanstvu, ki spretno izkorišča transformativno moč narave. /…/ Ta mračna drama ima kumulativni učinek, ki ga še okrepita hipnotična vizualna podoba in razpoloženjska kulisa nemškega otočja Halligen. /…/ Elegantni zasuki kamere direktorja fotografije Ronalda Planteja prepričljivo odražajo Munirjevo osamljenost, ko se sprehaja po zelenih pašnikih in mrzli obali tega vetrovnega kraja. Nemški pesnik Theodor Storm iz 19. stoletja je Halligen imenoval ‘plavajoče sanje’, kar se zdi ustrezen opis sugestivnih podob tega filma. /…/ Kot alegorija za izgnanstvo, za izgubljeni občutek jaza, ki ga to prinaša, pa tudi za njegovo ponovno odkrivanje, nam Jona tiho zleze pod kožo. /…/ V vlogi, ki se zdi kot ustvarjena za njene igralske sposobnosti, Hanna Schygulla /…/ prinaša toplino, nevsiljiv humor in modrost.« »Kot pritajena, počasi tleča študija medkulturnih odnosov je film tiho navdušujoč. /…/ Veteranska nemška zvezdnica Hanna Schygulla v zadnjem izmed svojih nedavnih nepričakovanih nastopov v neobičajnih avtorskih projektih – vključno s Petrom von Kantom Françoisa Ozona in Nesrečnimi bitji (Poor Things) Yorgosa Lanthimosa – tej pretežno resni zgodbi vdahne dobrodošlo mero topline in lahkotnosti.« portret avtorja |