![]() |
SanjeDrømmer, 2025, NorveškaRežija: Dag Johan Haugerud Jezik: norveščina Igrajo: Ella Øverbye, Selome Emnetu, Ane Dahl Torp, Anne Marit Jacobsen, Andrine Sæther, Ingrid Giæver, Lars Jacob Holm, Nadia Bonnevie, Ella Bothner-By drama, 01h50min 11.09.2025 ob 19:00 Sedemnajstletna Johanne se do ušes zaljubi v svojo novo učiteljico. Da bi ohranila spomin na prvo ljubezen, izkušnjo z osupljivo odkritostjo prelije na papir. Ko besedilo prebereta njena mati in babica, sta nad intimno vsebino sprva šokirani, vendar kmalu ugotovita, da ima literarni potencial. Poleg tega začneta razmišljati o lastnih ljubezenskih doživetjih, željah in zamujenih priložnostih. Toda vprašanja ostajajo: kaj se je zares zgodilo med Johanne in njeno učiteljico? Kje se konča resničnost in začne fikcija? Naj Johanne te globoko osebne zapise objavi ali ne? Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=XHgc8wnG_3Y Seks, Ljubezen in Sanje – ne nujno v tem vrstnem redu – so poglavja v ohlapno povezani trilogiji o sodobnih razmerjih norveškega romanopisca in režiserja Daga Johana Haugeruda. Sanje, tankočuten in duhovit razmislek o ljubezenskem (in umetniškem) prebujenju mladega dekleta, so režiserju prinesle glavno nagrado na Berlinalu. Predprodaja vstopnic: Galerija Alga. kritike »Sanje so sklepno poglavje v trilogiji nadarjenega norveškega scenarista in režiserja o čustveni in telesni intimnosti. Že to, da je v enem letu posnel tri tematsko povezane, a narativno različne celovečerce, je izjemno; da so vsi odlični, pa še toliko bolj. Vsi trije so zelo gostobesedni, toda Haugerud uspe reke dialogov narediti tekoče, dinamične in filmske. /…/ Med vsemi tremi filmi so Sanje tiste, ki se najbolj neposredno naslanjajo na Haugerudovo pisateljsko ozadje. Njegovo raziskovanje načinov, na katere razmišljamo in pišemo o svojih spominih, da bi jih naredili resnične in jih ohranili – zlasti kadar gre za prvo ljubezen –, je eno izmed skrivnih čustvenih orožij pričujočega filma.« »Filmi, ki jih snema Dag Johan Haugerud, so ljubezenska pisma Oslu in hvalnice človeškim vezem: ta srečanja, resnična ali namišljena, nas oblikujejo kot človeška bitja in odmevajo še dolgo po tistem, ko prvotnega naslovnika ni več. Sanje so tako kot njegova predhodnika Seks in Ljubezen oda bežnim trenutkom, ki v nas sprožijo globoke spremembe, pa čeprav se jih v tistem hipu morda še ne zavedamo.« »Sanje bi lahko obveljale za prebojni film: /…/ prežema jih tiste vrste topla, generacijsko specifična melanholija, zaradi katere je (prav tako norveški) Najbolj grozen človek na svetu postal arthouse uspešnica.« |