Art kino Odeon Art kino Odeon

Zrcala št. 3

Miroirs No. 3, 2025, Nemčija


Režija: Christian Petzold
Jezik: nemščina

Igrajo: Paula Beer, Barbara Auer, Enno Trebs, Matthias Brandt

drama, 01h29min

16.10.2025 ob 19:00
18.10.2025 ob 18:00


Christian Petzold (Phoenix, Rdeče nebo) znova raziskuje teme izgube, spomina in identitete, tokrat v skrivnostni družinski psihodrami, sodobni pravljici za odrasle, v kateri skušata dve ženski znova sestaviti drobce svojih razbitih življenj.

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=fSHmiCoPf_E

zgodba
Laura, študentka klavirja iz Berlina, med izletom na podeželje čudežno preživi prometno nesrečo. K sebi jo vzame skrivnostna domačinka Betty, ki začne zanjo skrbeti z materinsko predanostjo. Ko tudi Bettyjina mož in odrasli sin premagata začetno zadržanost, samotna podeželska hiška kmalu postane prizorišče prave družinske idile. Toda duhovi preteklosti vse bolj silijo na plan …

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga ni TIC Izola.

kritike
»Nihče, ampak res nihče tega ne zna tako kakor Petzold. Film Zrcala, št. 3 je podobno kot Ravelova skladba iz naslova v enaki meri blagozvočen, melodičen in skrivnosten. Enigmatična Paula Beer se z režiserjem spet enkrat zdi povezana na ravni, ki presega zgolj profesionalno, ter s svojo varčno, a učinkovito rabo telesne govorice in obrazne mimike poskrbi, da film do popolnosti uresniči Petzoldovo brezhibno vizijo.«
– David Jenkins, Little White Lies

»Petzoldov zaščitni znak so male skrivnosti, ki zgodbo obogatijo, zapletajo in preusmerjajo; ravno toliko nedorečene, da jih ni mogoče razvozlati, toda njihov duh ostaja in gledalca draži z ohlapnimi povezavami in čudnimi občutki. Na papirju zgolj nakazujejo luknje v zapletu, toda zahvaljujoč Petzoldovemu edinstvenemu tempu, vzdušju in tonu te skrivnosti postanejo čar in lepilo režiserjeve filmografije – tisto, zaradi česar vsak njegov film izstopa, drži skupaj in nam ostane v spominu. /…/ Film Zrcala, št. 3 je tipičen Petzold – in to mislim kot velik kompliment. Ne pričakujte, da bodo vse skrivnosti razkrite. Tu ni velikega pojasnjevalnega trenutka ali pripovedno zadovoljujočega zaključka, toda enigme, ki se vendarle razjasnijo, prinašajo redke zaklade.«
– Luke Hicks, The Film Stage

»Gospod Petzold je znan po političnih alegorijah, zato je prav vznemirljivo videti, kako svojo senzibilnost prenese na družinsko dramo.«
– Martin Tsai, Critic’s Notebook

»Petzoldov novi filmček je kompakten kot novela ter ravno tako efemeren v svojih čustvih in nežen v svojem registru kot Chopinova ali Ravelova skladba, ki se pretakata po njem.«
– Ryan Lattanzio, IndieWire

»V drugi polovici filma morda res zaslutimo Vrtoglavico (Vertigo, 1958), toda ko rumene barve poznopoletnih dni preidejo v oker, zajadramo v zavajajoče pomirjujoč pripovedni lok. Tu so namigi in tu je razkritje, še pomembnejše pa je, da Petzold preizkusi algebro odnosov, ki je zanj nova, in sicer: da je 3+1 enako 2+2 in da lahko en sam pogled prepoznanja reši življenje.«
– Savina Petkova, Sight & Sound

portret avtorja
Christian Petzold se je rodil leta 1960 v Hildnu in študiral režijo na Nemški akademiji za film in televizijo v Berlinu. Z deli, kot so Notranji mir (Die innere Sicherheit, 2001), Yella (2007) in Jerichow (2008), se je uveljavil kot vodilni predstavnik ohlapno povezane skupine sodobnih nemških režiserjev, znane pod imenom berlinska šola. Na mednarodno prizorišče se je prebil z Barbaro (2012), zgodbo o vzhodnonemški zdravnici, ki jo zaradi poskusa pobega premestijo v bolnišnico na podeželju. Film mu je poleg kritiške hvale in številnih drugih nagrad prinesel srebrnega medveda za najboljšo režijo na Berlinalu. Leta 2014 je s Phoenixom (2014), hitchcockovsko psihološko dramo, umeščeno med ruševine Berlina leta 1945, Petzold potrdil svoj sloves enega najbolj kritiško cenjenih sodobnih nemških režiserjev. Sledil je Tranzit (Transit, 2018), v katerem je prvič sodeloval z igralko Paulo Beer; film smo si v prisotnosti režiserja lahko ogledali na 29. Liffu, festival pa je Petzoldu posvetil tudi retrospektivo. Undine (2020), skrivnostna pripoved o mitološki vodni nimfi, je Pauli Beer prinesla srebrnega medveda in nagrado Evropske filmske akademije, režiserjev naslednji film Rdeče nebo (Roter Himmel, 2023) pa je bil na Berlinalu nagrajen z veliko nagrado žirije. Petzoldovo najnovejše delo Zrcala, št. 3 je premiero doživelo v canski sekciji Štirinajst dni režiserjev.