Art kino Odeon Art kino Odeon

107 mater

Cenzorka, 2021, Slovaška, Češka, Ukrajina


Režija: Peter Kerekes
Jezik: ukrajinščina

Igrajo: Marina Klimova, Irina Kirjazeva, Ljubov Vasilina, Vjačeslav Vigovski

igrani dokumentarni film, 01h33min

16.06.2023 ob 19:00
18.06.2023 ob 20:45


Lesja je kriva zločina iz strasti, zato služi sedemletno kazen v enem izmed ženskih zaporov v Odessi. Pravkar je rodila prvega otroka in vstopila v svet, naseljen le z ženskami: jetnicami, medicinskimi sestrami, čuvajkami, ženami in vdovami, hčerami, sestrami, nosečnicami in ženskami z otroki. Če uniforme ne bi bile različnih barv, bi včasih težko vedeli, kdo je kdo …

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=mqDGjq0f_v0

Dokumentarno-igrani film, osredotočen na številne podrobnosti na prvi pogled uniformiranega sveta ženskega zapora, je razmislek o neštetih raznolikih obrazih materinstva.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Materinstvo za zapahi je nenavadna tematika za moškega filmarja, vendar tematika, ki jo Kerekes predstavi občutljivo in v nežni barvni paleti. Zaradi ritmične narave kadriranja in režije postane njegova ‘dokudrama’ privlačna kljub teži tematike.«
– Meredith Taylor, Filmuforia

»Film, ki se giblje med dokumentarnim in fikcijo, nazadnje pa zaobjame oboje (tudi s pomočjo profesionalne igralke Marine Klimove), najde humor in nežnost v resnično slabih okoliščinah – ženske, večinoma obsojene zaradi umorov, bodo tu še nekaj časa. Medtem pa vendarle delijo svoje zgodbe in se učijo, kako bolje nadzorovati čustva in kako nastopati pred sodnikom … a le sojetnice razumejo, kaj v resnici čutijo ob usodi svojih žrtev.«
– Marta Bałaga, Cineuropa

»Kerekes in direktor fotografije Martin Kollar se ogneta razdrapani vérité estetiki in raje poiščeta spretno stilizirane načine predstavljanja nenavadne družbene strukture zapora. Izumetničene, hladno distancirane kompozicije nas povabijo k razmisleku o prostorskih odnosih med čuvajkami, materami in otroki, medtem ko ponavljajoči se kadriranje in motivi postopoma namigujejo na strukturo in rutino življenja v Odessi.«
– Guy Lodge, Variety