Art kino Odeon Art kino Odeon

Alcarràs

Alcarràs, 2022, Španija, Italija


Režija: Carla Simón
Jezik: španščina, katalonščina, angleščina

Igrajo: Jordi Pujol Dolcet, Anna Otín, Xènia Roset, Albert Bosch, Ainet Jounou, Josep Abad, Montse Oró, Carles Cabós

drama, 02h00min

26.01.2023 ob 18:00
27.01.2023 ob 20:00
28.01.2023 ob 18:00
29.01.2023 ob 18:00


Družina Solé se že več generacij preživlja s pridelavo breskev v majhni vasi na katalonskem podeželju. Toda letošnji pridelek bi lahko bil njihov zadnji, saj jim grozi, da bodo morali zemljo zapustiti. Lastnik namreč načrtuje posek dreves in postavitev sončnih kolektorjev – to pa povzroči razdor v veliki, tesno povezani družini. Njeni člani se vsak po svoje spopadejo z neizbežnim, pri tem pa tvegajo, da bodo izgubili več kot le svoj dom …

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=ED7vTk_LcU8

Katalonska režiserka z nami deli radosti in tegobe družine pridelovalcev breskev, ki se sooča z negotovo prihodnostjo. Dobitnik zlatega medveda na Berlinalu.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Mojstrovina.«
– Pedro Almodóvar

»Film ostro politično kritiko uravnoteži z nežno opazovano družinsko dramo. /…/ Igralci, ki jih je režiserka našla v lokalnih vaseh, nastopijo z živahno in sproščeno iskrenostjo ter otipljivim občutkom za skupnost. V svojem elegantnem, tiho uničujočem drugem delu se je Carla Simón [po prvencu Poletje 1993] morda odmaknila od avtobiografije, a v tihi tragediji filma začutimo veliko resničnih zgodb.«
– Guy Lodge, Variety

»Alcarràs je resnični spomenik; vrhunec naše kinematografije, ki združuje tveganje, umetniško ambicijo, hkrati pa izjemno ponižnost. Govori o preteklosti, a brez romantiziranja, o tem, da prihodnost ostaja negotova in polna neznank. Govori o vsakodnevnem boju, stiskah in drobnih radostih. Govori o vsem.«
– Beatriz Martínez, El Periódico

»Alcarràs spretno lovi ravnovesje med idiličnim obujanjem spominov, melanholijo ob misli na ljubljeni kraj /…/ ter perečo zgodbo o vplivu industrijskega razvoja na kmetijstvo. /…/ Moč filma je v režiserkini osebni vpletenosti in njenem razumevanju tematike, saj zgodba tako kot pri Poletju 1993 izhaja iz njenega lastnega življenja in je na platnu prikazana zavajajoče mikavno, a se nazadnje spremeni v nekaj globoko pretresljivega. Film je zaradi vseh trenutkov preprostosti in praktičnega dela /…/ tudi pravi užitek gledati.«
– Caitlin Quinlan, Little White Lies

»V tej živahni in energični ansambelski drami neustavljiva igralska zasedba gledalčevo pozornost usmerja v več smeri hkrati, a jo vedno znova vrača na zemljo, ki se jim trese pod nogami, ter na vprašanje, kaj bo z njimi, ko jo bodo prisiljeni zapustiti. /…/ Alcarràs se tradiciji poklanja z otožno eleganco, ki potrjuje edinstveno sposobnost filmske umetnosti, da preteklost vrne v sedanjost, sedanjost pa preda preteklosti. Film se včasih razvija tako brez naglice, da se zdi, da bo trajal večno, a se po odhodu iz kinodvorane sprašuješ – kot ob koncu vsakega čarobnega poletja –, kam je šel ves tisti čas.«
– David Ehrlich, IndieWire

»Zgodba Carle Simón je resna /…/ in jo je tudi treba jemati resno, čeprav je med vsemi težavami – tako kot v življenju – veliko trenutkov lahkotnosti. Veliki dosežek filma pa je, kako režiserka in njeni igralci poskrbijo za gladkost teh prehodov – iz spokojnosti v čisto energijo, iz obupa v humor –, hkrati pa vsak prizor prežamejo z občutkom resničnosti. Prav težko je verjeti, da gre šele za režiserkin drugi celovečerec.«
– Fionnuala Halligan, Screen Daily

»Carla Simón spoštuje življenja svojih likov, saj jim dovoli obstajati v resničnosti, ki ni ustvarjena zato, da bi služila pripovedi, temveč kot poklon ljudem in krajem, ki so režiserko oblikovali kot osebo in kot filmsko ustvarjalko. Zato je edino primerno, da se film bolj kot z zaključkom poslovi s povabilom, da ostanemo s temi ljudmi, da sprejmemo življenje takšno, kakršno je, v tihi brezmejnosti njegovih tegob in radosti.«
– Rafaela Sales Ross, The Playlist

»Odlični film Carle Simón /…/ je dokaz, da je fikcija včasih najboljši način za odkrivanje resnice. /…/ Režiserka ima izjemno sposobnost, da iz otrok izvabi najbolj naravno igro, kar ste jih kdaj videli. /…/ Težko si je predstavljati dokumentarec o nefiktivni družini Solé, ki bi deloval bolj pristno. Film se ponaša z lahkotnim, improvizacijskim slogom, brezhibnim obvladovanjem tona in mračnim, toda s soncem obsijanim koncem, ki ga ne bom nikoli pozabil.«
– Tim Robey, The Telegraph