Art kino Odeon Art kino Odeon

Festival sodobne intermedijske umetnosti IZIS III

, ,







, hmin

25.12.2015 ob 20.00
26.12.2015 ob 19.30


V svoji tretji izdaji IZIS nadaljuje z začrtano potjo, ki jo je zagnala iniciativa mlajše generacije umetnikov in kulturnih producentov, delujočih v slovenski Istri. Ponovno se občinstvu obeta val kulturnega dogajanja, ki s svojo kakovostjo in raznovrstnostjo sledi želji po predstavljanju sodobnih praks na širšem področju intermedijske umetnosti. Letos tudi z gosti iz tujine. Izis ustvarjajo in omogočajo Kulturno izobraževalno društvo PiNA, Center za kulturo, šport in prireditve Izola, Italijanska samoupravna narodna skupnost Izola, Izland in Zavod RIIBA.

Petek, 15. 12. 2015:
18:00, Riba

Otvoritev razstave Drobilec realnosti/Reality Ginder avtorjev Andreja Koruze in Mitje Cerkvenika
Mozaik Drobilec realnosti / Reality Grinder problematizira dojemanje realnosti v času prevlade kapitala in neomejenega dostopa do informacij. Ravno tako kot Koruzovo delo Znamenja z meje prednjo, instalacija prekoračuje meje in razumevanje mozaika ter ga postavlja v nov kontekst. Ne gre več leza delce in odnose med njimi, temveč tudi za zvoke, ti pa lahko tvorijo jasno ali zapleteno in konfuznozvočno sliko. Interaktivna instalacija tako ruši temeljne predpostavke ustvarjalnega medija,predvsem njegovo statičnost – opazovalec lahko premika delce v končanem umetniškem delu – invmeščanje v sfero vizualne umetnosti, saj opazovalec s premikanjem delcev oblikuje tako novo vizualnokot zvočno podobo, kar je v polju mozaika prelomno in pionirsko dejanje.
Bistvo instalacije je v uporabi sodobne tehnologije zvočne (re)produkcije, kot so samplerji, modulatorji, efekti, ki je postavljena v analogni okvir carillon-a in s tem v odmik od digitalnega sveta računalništva, ki je dojet kot virtualni. Analognost in mehaničnost postavitve v gledalcu vzpodbudita občutek reda in nadvlade, delovanje instalacije z neskončnimi možnostmi modulacije posameznih zvočnih elementov pa temelji na kaosu in neredu, na nezmožnosti ponovitve dveh identičnih vzorcev. Večina zvočnih elementov je vzorčena v mestu postavitve, zvoki so zvoki realnosti, realnega vsakodnevnega dogajanja.
Zvočne vzorce sta avtorja snemala tudi na nedavnem antifašističnem shodu v Gorici v Italiji. Ravno ta dihotomija med pozicijo nadzora posameznika ter (zvočnim in vizualnim) kaosom, v interakciji med posameznimi delci mozaika, reflektira vlogo posameznika v družbi, posameznika, ki verjame v red, vendar živi kaos.
Andrej Koruza je, kot izobražen strokovnjak mozaika, naučen misliti posamezne delce (tessera) in odnose med delci, ki sestavljajo celoto umetniške instalacije oz. sodobnega mozaika. Njegovo prejšnje delo Znamenja z meje, prvi v seriji sodobnih interaktivnih mozaikov/instalacij, ki tematizirajo odnos med družbo, sistemom in tehnologijo, je plod večletnega preučevanja medija mozaika in njegovega jezika. Drobilec realnosti nadaljuje.
jesusonecstasy (Mitja Cerkvenik) je producent analogne elektronske glasbe, razvija elektronske inštrumente in efekte ter ustvarja zvok za gledališke predstave in kratke filme. Z duom IZLAND (Gašper Milkovič-Biloslav in Marko Vivoda) je sodeloval pri razvoju instalacije SOUNDLIGHTER, ki je bila predstavljena na lanski Svetlobni gverili in s katero se trenutno predstavljajo na festivalu InVisible Cities. jesusonecstasy na inovativni in sebi lastni način misli računalniško programiranje in tehnologijo podredi namenu umetniškega dela.

20:00, Art Kino Odeon
IDIOT – avdiovizualni performans z branjem iz ID16

Manifestacija branj avtoric, avtorjev in prevajalcev tokratne številke ID16 z glasbo in projekcijami. Tokratna številka prinaša: poročila s terena prostovoljcev in beguncev, uvodnik ki kontekstualizira objavljene zemljevide mejnih prehodov, azilov in nastanitvenih centrov; prvo objavo pesmi Jureta Detela in ponovno objavo njegovega Sporočila, ki se zajebava iz zbiranja podatkov Tajnih služb; prve objave the best of izbora iz še neobjavljene zbirke Tomaža Šalamuna ANDI; Poezije, sanj, tekstov in razkritji nezavednih mehanizmov starih in novih znancev prav tako ne manjka: Uroš Prah napoveduje svojo drugo knjigo TIŠIMA; Muanis Sinanović deli najboljše, kar je doslej napisal, prevedel ob tem japonskega mojstra Gora Takana, delno pesmi notoričnega Rikarda in Vuka Rodića iz Sarajeva; T. H. Eppinger žvižga notranje zadeve; Ana Pepelnik je zremiksala Šalamuna, prevedla hardcore pesmi James Tate in Wang Pinga; Grušovnik piše fenomenologijo pobiralca pasjih drekcev; Janez Ramoveš gusla Variacije na kupe zemlje; Vesna Liponik zareže v potepuškost živali; Jure Bernik repa westerne; Iztok Osojnik objavlja genialen esej o politični poeziji, Kosovelu in Taji Kramberger; medtem pa Jan Krmelj pošilja pismo prijateljem. Monika Vrečar je izvršila cifro in tud prevedla del Rikarda iz Beograda …

Selitve so, smrti ni.

Vstopnice za IDIOT v Art Kinu Odeon znašajo 5 eur, za kar poleg nastopa dobite tudi svojega svežega ID16.

22:00, Riiba
CИHИ in Marko Turkuš – performans

Siniša se kot CИHИ večinoma skriva po temačnem podzemlju elektronske scene s kolektivi Bio-Mechanics in Sonica. Včasih pa v bolj eklektično-eksperimentalni preobleki kot Ciniša priplava tudi na površje. Za vsa zvedava ušesa več na: mixcloud.com/cnhn in mixcloud.com/cinisa.

Marko Turkuš dela kot kino operater v Slovenski Kinoteki in že več let uspešno sodeluje z režiserjem Markom čehom kot scenograf pri gledaliških predstavah, poleg tega pa sodeluje tudi s produkcijsko hišo Zvviks pri animiranih filmih.

Sobota, 26. 12. 2015:
17:00, Riiba
Quiet Ensemble: Biografije
; pogovor z avtorji o projektu, katerega video bo projiciran na fasadi cerve Sv.Marije Alietske v času trajanja Festivala IZIS.
Quiet Ensemble sta Fabio Di Salvo in Bernardo Vercelli, ki po srečanju leta 2009 združita veščine interaktivne video produkcije z uporabo programskih orodij za avdio-video manipulacijo prvega in scenske postavitve z oblikovanjem svetlobe drugega.
Skupaj razvijeta projekte, ki se osredotočajo na preučevanju razmerja med tehnologijo in naravo, združitvijo imaginarija konkretnega in abstraktnega in ravnotežjem med naključnostjo in nadzorom ter na ta način oblikujeta dela, ki so sestavljena s sopostavitvijo danih elementov in premiku pogleda na navidez nepomembne, a čudovite aspekte, kot sta na primer lahko gibanje muhe ali zvok dreves.
Vzporedno s tem se njuno zanimanje poveže s tistim odsekom novih tehnologij, ki raziskujejo estetske in konceptualne zmožnosti, ki izhajajo iz interaktivnosti in delujejo na razmerju podobe in zvoka vsakokratnih specifičnih kontekstov s ciljem po odstrnitvi občih mest skozi različne zorne kote.

19.30, Art Kino Odeon
Walter Flego – avdiovizualni koncert

Skupina Walter Flego, ustanovljena 2010, se po nekajletnen premoru vrača v novi zasedbi. Slišati jo je bilo moč na 15. Obletnici Klubskega maratona Radia študent letos, kjer so se vsak iz svojega neprekinjenega delovanja in raziskovanja ponovno združili Matej Bonin, Primož Sukič, Marko Vivoda in na novo Simon Klavžar.
20.30, Art Kino Odeon
Levingtquatre in Kevin Kuijpers: This is the remix – avdiovizualni remix Hip Hopa anno 2015

Levingtquatre je producent elektronske glasbe, čigar glasba spaja različne žanre od techna do Hip Hopa. Njegovi živi nastopi so zaznamovani z dinamiko, ki nasprotuje mnogim konvencijam znotraj elektronske glasbe ter na ta način ustvari set žanrske izpustitve.

Kevin Kuijpers je avtonomni umetnik s posebnim zanimanjem za podatkovno vizualizacijo, raziskovanje svetlobe, zvoka in vonja ter presečišče tehnologije in umetnosti.
soundcloud.com/levingtquatre
kevinkuijpers.com

Vstopnice za sobotna dogodka v Art Kinu Odeon znašajo 10 eur.

IZIS je v želji po predstavljanju sodobnih umetniških praks nastal in ime dobil po Izidi, grško Izis, boginji materi, boginji žensk in rojstva. In seveda v želji, da bi prostor kulturnega in umetniškega izražanja v slovenskem kulturnem prostoru ne ostal omejeno centraliziran, ampak odprt za občinstvo tudi v periferni Izoli, kjer je Izis zahvaljujoč posameznikom in ustanovam, ki ga ženejo, dobil svoje domovanje. Ali če parafraziramo pesem Miklavža Komelja, ki reinterpretira Izisin misterij; da ne bi razkosanost na center in periferijo še naprej ostajala naravno stanje stvari. »Izis je našla vse / dele. »Prvotno Bivajoče / je onkraj Celotnosti,« kliče / Proklos po posvetitvi / v vse misterije. / Kako razkosanje vzvratno / evocira iluzijo celote, / ki je bila razkosana!« (Miklavž Komelj, Noč je abstraktnejša kot n, str. 42, Hyperion, 2014). Še več. Da ne bi obstajala iluzija celote, ki jo moramo braniti in v njenem imenu izključevati. Vabljeni na Izis #3.