Art kino Odeon Art kino Odeon



Medena koža

Couleur de peau: Miel, 2012, Belgija / Francija


Režija: Jung in Laurent Boileau
Jezik: francoski

Igrajo: William Coryn, Christelle Cornil, Jean-Luc Couchard, Arthur Dubois

animirani film, 1h15min

4.12.2014 ob 20.30
5.12.2014 ob 18.30
6.12.2014 ob 18.30
7.12.2014 ob 18.30
9.12.2014 ob 18.30
10.12.2014 ob 18.30


zgodba

Jung, stripovski umetnik in soavtor filma, star 42 let, svoje rojstvo raje umešča v trenutek, ko ga je pri petih letih, tavajočega po ulicah Seula, našel policist. Bil je eden izmed 200.000 zapuščenih korejskih otrok in sirot, ki so bili po koncu korejske vojne posvojeni na Zahodu. V filmu Medena koža spremljamo odraslega Junga, ki se iz Belgije prvič vrne v deželo svojih prednikov in v animiranih vinjetah obuja ključne trenutke svojega odraščanja: od življenja v sirotišnici in prvega srečanja z novo družino do težavnega vključevanja v novo okolje in viharnih najstniških let, ko se je vse bolj zatekal v risanje.

Film, posnet po avtobiografskem grafičnem romanu priznanega belgijskega striparja Junga, s prepletom animacije ter odlomkov iz družinskega in zgodovinskega arhiva razkriva življenjsko pot korejskega posvojenca, za vedno razpetega med dve kulturi. Poetična, ganljiva in nežno humorna zgodba o večnem iskanju identitete si je prislužila nagrado občinstva na festivalu v Annecyju.

Na voljo je tudi pedagoško gradivo.

iz prve roke

»Že okoli dvajset let, odkar se ukvarjam z risanjem stripov, se vračam k istim temam: izkoreninjenost, zapuščenost, identiteta, Azija, bratje in sestre … Moja strast do risanja se je rodila iz želje, da skozi filter fikcije raziščem vse te tematike, ki so mi blizu. Nekega dne pa sem se odločil, da se ne bom več igral skrivalnic sam s sabo, in se lotil avtobiografskega stripa Couleur de peau: Miel. Zame je bilo pomembno, da sem spregovoril o posvojitvi, zlasti o mednarodnem posvajanju korejskih otrok. O tem, kako sem doživljal dejstvo, da so me zapustili, o zanikanju svojih korejskih korenin, o samouničevalnosti ter o svoji povezanosti z neko drugo kulturo Daljnega vzhoda – Japonsko, deželo, na katero sem bil lahko ponosen in ki je bila hkrati zaprisežen sovražnik Koreje. Onstran vprašanja izvora pa je šlo za obujanje spomina na mojo biološko mater in na posvojiteljico, vključevanje v novo družino, sprejemanje moje mešane identitete in ponovno izgradnjo samega sebe. /…/ Film govori o sprejemanju samega sebe. Zgodba skozi moje osebne izkušnje pripoveduje o odraslem, ki se vrne v svojo preteklost in ponovno razišče svojo zgodovino ter pot, ki ga je privedla do tega, da se je sprejel takšnega, kakršen je.«
- Jung, sorežiser, soscenarist in risar

»Medena koža meša žanre. Gre za fikcijo? Animirani film? Dokumentarec? Avtobiografski film zagotovo. Pripoved, ki nam postavi zrcalo in nas neizprosno vrača v lastno preteklost, lastna iskanja …«
- Laurent Boileau, sorežiser in soscenarist

portret avtorjev

Jung, rojen leta 1965 v Seulu v Južni Koreji, je bil leta 1971 posvojen v Belgiji. Po študiju na bruseljski Likovni akademiji je delal kot ilustrator in avtor stripov. Leta 2007 je izdal prvi del avtobiografskega triptiha Couleur de peau: Miel.

Laurent Boileau (1968) je sprva delal kot snemalec in montažer, od leta 1999 pa tudi kot režiser. Posnel je vrsto dokumentarcev na temo devete umetnosti. Medena koža je njegov prvi celovečerec.

kritike

»Eden najlepših filmov, kar sem jih videla.«
- Špela Čadež

»Arhivski posnetki so razsvetljujoči, animacija s svojo čudovito nežno paleto pa prekipeva od bolečin, radosti in navihanosti, ki zaznamujejo otroštvo. /…/ bogat spoj osebnega in zgodovinskega spomina.«
- Sheri Linden, Los Angeles Times

»Zabavno in ganljivo popotovanje v neobičajno otroštvo.«
- La Libre Belgique

»Čudovit in večinoma nesentimentalen portret človeka, ki se spopada z vprašanjem lastne identitete. Vrhunec doseže v izjemno ganljivi sekvenci o moči družinske ljubezni, ki ponazori, kaj je Jung pridobil s posvojitvijo.«
- Gary M. Kramer, Film International

»Zgodba, polna čustev, humorja in poezije, ki nagovarja tako majhne kot velike. /…/ Kalejdoskop občutkov in razpoloženj, katerega presunljiva melanholija nas vrača k delom Isaa Takahate.«
- Christophe Narbonne, Première

»Za inovativno uporabo animacije, s katero zapolni vrzeli v svoji osebni zgodovini in ustvari močno, avtentično in očarljivo avtobiografijo.«
- utemeljitev velike nagrade na Animafestu v Zagrebu