Art kino Odeon Art kino Odeon

Milost

Roubaix, une lumière, 2019, Francija


Režija: Arnaud Desplechin
Jezik: francoski

Igrajo: Roschdy Zem, Léa Seydoux, Sara Forestier, Antoine Reinartz

kriminalna drama, 01h59min

24.09.2020 ob 19.30


OBVESTILO – nocojšnja projekcija je premeščena v Art kino Odeon Izola zaradi slabe vremenske prognoze.
Hvala za razumevanje.

Božična noč v Roubaixu. Policijski načelnik Daoud križari skozi mesto, v katerem je odraščal. Goreči avtomobili, nasilni obračuni … Njegova ekipa, ki se ji je nedavno pridružil sveže diplomirani Louis Coterelle, raziskuje primer umorjene starke. Zaslišani sta njeni sosedi, mladi ljubimki Claude in Marie. Dekleti sta revni, zasvojeni …

Po resničnem zločinu posneti film noir, v katerem režiser Arnaud Desplechin (Božična zgodba, Jimmy P.) in njegov glavni junak, policijski načelnik Daoud, iščeta svetlobo v človeku.

 

kritike
»Film povsem jasno pripada žanru detektivke. Z opisovanjem vsakdanjega življenja policistov na neki postaji ter preiskovalnih metod karizmatičnega in intuitivnega policijskega komisarja, zadolženega za več primerov, se Milost nedvoumno vpisuje v tradicijo francoskega filma. Izostreni čut za človeško vedenje in pristnost likov spomnijo na Jean-Pierra Melvilla in Georgesa Simenona /…/. Režiser nam z osredotočenjem na nerazumni umor stare ženske ponudi refleksijo o zlu, zločinu in usmiljenju. Storilcem in žrtvam, intimno povezanim z isto moralno in materialno bedo, nameni enako pozornost. To je portret sveta v krizi, ki si zastavi eno samo nalogo: zločincem vrniti človečnost. Vse kaže, da se Milosti obeta zavidanja vredna usoda: združiti ljubitelje detektivk in občudovalce enega najboljših francoskih cineastov našega časa.«
– Olivier Père, Arte

»Nenavaden policier, ki na zanimiv način obrača nekatere konvencije kriminalnega filma. /…/. V večini policijskih filmov je pravica stvar maščevanja (‘Tokrat je zadeva osebna’), zato le redko naletiš na takšnega o usmiljenju. Laži in napačne spomine, ki podaljšujejo preiskavo, Daoud sprejema s tihim sočutjem. Film postopnih razkritij, kakršen je Milost – naj bo še tako brezhibno zasnovan in zrežiran –, je v veliki meri odvisen od igralskih nastopov. In Desplechinovi igralci (Roschdy Zem kot potrpežljivi Daoud, Léa Seydoux kot Claude, Antoine Reinartz kot Coterelle) so vsi po vrsti izjemni.«
– David Bordwell, Observations on Film Art

»/…/ sugerirati, da je na najbolj krutih ulicah Francije mogoče najti nekakšno lepoto, se morda zdi pretenciozno; za film, ki temelji na surovi reportaži, pa morda celo neprimerno. A Desplechinu se posreči, in to brez pičice njegovega običajnega filmskega dandizma; zame je bilo to preprosto eno najbolj prijetnih presenečenj letošnjega Cannesa. /…/ V izjavi za tisk Desplechin navaja /…/ pokojnega francoskega kritika Sergea Daneyja, ki je nekoč izjavil: ‘Cinefil sem bil že kot otrok in od otroškega igrišča naprej sem zavračal družbo. Ampak mislim, da sem se s filmom naučil sprejemati svet.’ Milost je prav gotovo film, s katerim se režiser eksplicitno pomiri s svetom – in to na zelo oseben način.«
Jonathan Romney, Film Comment

»/…/ film, ki preiskuje globine človeške narave, medtem ko nastavlja zrcalo družbi; film, v katerem imata dobrota in plemenitost zadnjo besedo. /…/ ‘Sploh ni besed za sočutje, ki se skriva v srcu ljubezni.’ Bi lahko bile te Yeatsove besede /…/ ena in edina morala Milosti? Morda pa bi bilo bolje reči, da je umetnost obeh D-jev, Daouda in Desplechina, umetnost razumevanja, pri kateri sta zakon in zločin samo dve plati družbe, ki postane en sam svet, če se z njo odkrito soočimo.«
– Luc Chessel, Libération

»Arnaud Desplechin je novi mojster policijskega trilerja. /…/ Odličen noir in pravi avtorski film.«
– Louis Guichard, Télérama