Art kino Odeon Art kino Odeon

Najsrečnejši človek na svetu

Najsrekjniot čovek na svetot, 2022, Severna Makedonija, Bosna in Hercegovina, Slovenija, Danska, Hrvaška


Režija: Teona Strugar Mitevska
Jezik: bosanski

Igrajo: Jelena Kordić Kuret, Adnan Omerović, Labina Mitevska, Ana Kostovska, Ksenija Marinković, Izudin Bajrović

drama, 01h40min

20.09.2023 ob 20:00
21.09.2023 ob 19:00
22.09.2023 ob 19:00


Asja, štiridesetletna Sarajevčanka, se udeleži srečanja za samske v nekdaj uglednem jugoslovanskem hotelu. Dvorane so poimenovane po švicarskih mestih, toda smer, v katero se dogajanje razvije, je daleč od nevtralnosti. Asja spozna bankirja Zorana, a izkaže se, da se njuni poti nista križali povsem naključno …

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=jPsYBGuxkRI

Najnovejše delo makedonske filmske prevratnice Teone Strugar Mitevske pod komičnim površjem prizorišča hitrih zmenkov in z ironijo prežetim naslovom skriva pronicljivo, presunljivo študijo bosansko-hercegovske družbe, v kateri so tri desetletja pozneje posledice vojne veliko bolj prisotne, kot se zdi na prvi pogled. Film je navdihnila resnična izkušnja scenaristke Elme Tataragić, ki je na zmenku na slepo spoznala človeka iz svoje preteklosti.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

 

kritike
»Sence preživetih travm, potlačeno sovraštvo, nacionalizmi in šovinizmi se plazijo po obrazih udeležencev, spoznavne igre s taktilnimi tehnikami sproščanja pa se sprevržejo v nekakšno skupinsko terapijo in nori valček sproženega družbenega eksperimenta. /…/ Mestoma ironično jedka, celo humorna, pa vendarle trpka drama Teone Strugar Mitevske je del umetniške katarze, ki od vojne naprej sistematično poteka skozi bosansko kinematografijo. Je psihološka slika patologije povojne družbe s premišljenimi skicami značajev, ki ima, bržkone zaradi medpandemičnih omejitev, intimno gledališko scenografijo (Vuk Mitevski) in koreografirano mizansceno ter zato tudi velik potencial, da postane odrska uprizoritev.«
– Tina Lešničar, Delo

»Nedavna zgodovina Sarajeva v intenzivni, ostro stilizirani drami /…/ poteka kot obred ljubezni in vojne – nevaren, ambivalenten ples dvorjenja. /…/ dramaturško močno in mojstrsko uprizorjeno delo, ki pritegne od začetka /…/ Glavna igralca sta hipnotična. Omerovićev Zoran, ki spominja na izmučeno dušo človeka s slike Egona Schieleja, deluje kot človek, ki ga razjeda od znotraj, medtem ko doživlja nekaj, kar je hkrati videti kot sojenje, izpoved in terapija. Jelena Kordić Kuret, ki osupljivo spominja na zvezdnico britanskega realizma šestdesetih let Carol White, pa svojo Asjo popelje skozi živahen niz čustvenih sprememb, od spogledovanja do omahovanja in upravičenega besa, pri čemer gledalce ohranja v negotovosti, kaj točno se dogaja v mislih in duši njenega lika.«
– Jonathan Romney, Screen Daily

»Najsrečnejši človek na svetu je zanimiv pogled na dolgotrajno travmo, hkrati pa s suhim, pretkanim smislom za humor odstira nerodnosti in posledično zmešnjavo zmenkov na slepo. /…/ Teona Strugar Mitevska pusti, da ti trenutki izbruhnejo v napetem kaosu, ki deluje kontrastno harmoniji in igrivemu razpoloženju.«
– Susanne Gottlieb, Cineuropa

»Kamera Virginie Saint-Martin ustvarja dodatno tesnobo s tesnimi bližnjimi posnetki in sunkovitimi premiki. Učinek še poudarita dva izjemna, ranljiva igralska nastopa, ki ju sredi razkritja ali prepira pogosto prekinejo pravila zmenkarjenja ali šaljenje sodelujočih. Trenutki lahkotnosti, ki pridejo in gredo, naredijo tiste najbolj silovite še toliko bolj silovite. /…/ Najsrečnejši človek na svetu je inteligentno napisan film z drznim in drugačnim konceptom, ki pokaže, kakšne posledice imajo lahko vojne travme.«
– Kristy Strouse, Film Inquiry