Art kino Odeon Art kino Odeon

Padati

Falling, 2020, Kanada, Velika Britanija


Režija: Viggo Mortensen
Jezik: angleščina

Igrajo: Lance Henriksen, Viggo Mortensen, Terry Chen, Sverrir Gudnason, Hannah Gross, Laura Linney, David Cronenberg

drama, 01h52min

14.11.2021 ob 18:00 Evropski Art kino dan


V sklopu Evropskega Art kino dne predvajamo zadnji režiserski podvig Vigga Mortensena.

John živi s partnerjem in hčerko v Kaliforniji, daleč od tradicionalnega podeželskega življenja, ki ga je pred leti pustil za sabo. Njegov oče Willis, trmast in nestrpen možakar iz nekega drugega časa, živi na odmaknjeni kmetiji, kjer je John odraščal. Ko sin ostarelega očeta pripelje na zahod, da bi mu poiskal nov dom v svoji bližini, drug ob drugega silovito trčita dva povsem različna svetova.

Režijski prvenec igralca Vigga Mortensena je intimna drama o zapletenem razmerju med sinom in starajočim se očetom; zgodba o izgubi, spominih in odpuščanju.

Vstop prost.

! OPOMBA – REZERVACIJE !
Dogodek bo potekal pod restrikcijami podanimi s strani Vlade Republike Slovenije in posledično je število mest omejeno!
Rezervacije sprejemamo na:
- elektronska naslova:
info@odeon.si ali tajnistvo@center-izola.si
- v obliki SMSa na tel.št: 070 894 788 

kritike
»Če bi moral izbrati eno besedo, ki mi pade na misel ob Mortensenovem režijskem prvencu, bi bil to nadzor. Igralec, pesnik, slikar in glasbenik /…/ je ustvaril čudovito nadzorovano dramo o staranju, spominu in odpuščanju.«
– Steve Pond, The Wrap

»/…/ mojstrska družinska drama s sočutjem opisuje očeta, čigar napak ni mogoče spregledati. /…/ Film svoje čustvene pokrajine ne spremeni v preprosto vprašanje zavrnitve ali odpuščanja. Pomirjujoče je vedeti, da lahko sovraštvo in ljubezen obstajata hkrati v istem človeku ter da strpnost, tudi zgolj enostranska, koristi tako tistemu, ki daje, kot tistemu, ki sprejema.«
– John DeFore, The Hollywood Reporter

»Lance Henriksen v vlogi slabotnega očeta, ki se spopada z demenco, ustvari nastop svoje kariere, a scenarist, režiser in igralec Viggo Mortensen je tisti, zaradi kogar univerzalne teme tako močno odzvanjajo. /…/ Mortensen je morda res dobitnik treh nominacij za oskarja, vendar imam občutek, da ga večina ljudi še vedno ne jemlje dovolj resno. Mogoče ne vedo, da je poleg igralca tudi slikar, pesnik, fotograf in glasbenik. Ko je obogatel z Gospodarjem prstanov, je del svojega denarja porabil za ustanovitev neodvisne založniške hiše Perceval Press. In med velikimi svetovnimi projekti je našel čas za sodelovanje pri filmih mednarodnih auteurjev, kot so Lisandro Alonso (Jauja: Raj na zemlji) in David Oelhoffen (Daleč od ljudi), kjer je prepričljivo igral v tujih jezikih (govori jih sedem). Kakšen režiserski prijem naj torej pričakujemo od takšnega renesančnega človeka? Bo njegov prvenec preprost in neotesan, kot robati šofer, ki ga je igral v Zeleni knjigi? Ali pa bolj poetičen, navdihnjen z igralčevim sodelovanjem z razmeroma ezoteričnimi art-house režiserji? Odgovor vas najbrž ne bo presenetil: Padati je malce obojega. Film je čustveno doživet kot redkokateri ameriški prvenec, nepretenciozen in povsem dostopen širokemu občinstvu. Mortensenova potrpežljivost, izjemno delo z igralci in zaupanje v gledalčevo inteligenco spominjajo na poznega Clinta Eastwooda – kar ni majhen dosežek za nekoga na začetku režiserske kariere. /…/ Film ponudi nekdanjemu zvezdniku akcijskih filmov Henriksenu (Bishop v Osmem potniku 2 in 3) priložnost, da končno pokaže svoje igralske sposobnosti.«
– Peter Debruge, Variety

»Henriksen je pravo odkritje.«
– Pete Hammond, Deadline

»Univerzalna, a z intimnimi občutki prežeta filmska zgodba /…/ z Davidom Cronenbergom kot gostujočim igralcem (skupaj sta posnela Sence preteklosti, Smrtne obljube in Nevarno metodo).«
– programski odbor festivala v Cannesu