Art kino Odeon Art kino Odeon

Potniki noči

Les passagers de la nuit, 2022, Francija


Režija: Mikhaël Hers
Jezik: francoščina

Igrajo: Charlotte Gainsbourg, Quito Rayon-Richter, Noée Abita, Megan Northam, Emmanuelle Béart, Thibault Vinçon, Laurent Poitrenaux, Didier Sandre

drama, 01h51min

06.10.2023 ob 20:00
07.10.2023 ob 20:00
08.10.2023 ob 18:00


Pariz, osemdeseta leta. Elisabeth, ki mora po moževem odhodu preživljati sebe in dva najstnika, najde delo pri svoji najljubši nočni radijski oddaji. Ko v studio nekoč vstopi brezdomno osemnajstletno dekle, se Elisabeth odloči, da jo povabi v svoj dom …

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=aTlqZxeKhAI

Film, prežet z zvoki, glasbo in barvami osemdesetih let, je intimna družinska kronika, ki najde poezijo v drobnih trenutkih vsakdanjega življenja. S Charlotte Gainsbourg v glavni vlogi.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Obstajajo tihi, rahločutni filmi, katerih šepet je dovolj, da nam zlomijo srce – kot kakšna subtilno oblikovana popevka. Potniki noči, četrti celovečerec Mikhaëla Hersa, je eden izmed njih.«
– Ariane Allard, Positif

»Zdi se, da je Mikhaël Hers eden redkih filmskih ustvarjalcev, ki iščejo nežnost brez sramu ali sentimentalnosti, pa tudi brez potrebe po opravičevanju. /…/ Prepustite se očarljivemu impresionizmu tega dela. Skupaj z njim ustavite čas. Raziskujte mesto, kot bi raziskovali notranjo pokrajino. Pustite mrtvim, da pohajkujejo z vami. Sprijaznite se z mislijo, da nam bo vedno nekaj manjkalo; nekaj, česar imena ne bomo nikoli izvedeli. Saudade … /…/ Osemdeseta leta so s svojimi barvami, teksturami, zvoki in glasbo ključni lik v filmu. Režiser jih prikliče s pomočjo arhivskih posnetkov, ki jih tankočutno razporedi v svoji rekonstrukciji in tako pripomore k vtisu resničnosti. Kajti v tem filmu je vse resnično, vse je tisti neulovljivi občutek, vse je jaz, ki ga skušamo izraziti tako, da bi se čim bolj približali svojemu bistvu. ‘Tukaj govorimo o sebi, o svoji preteklosti, o svojem otroštvu. Takšna so pravila igre,’ pravi Vanda Dorval na nočnih valovih. Enako velja za pričujoči film. Je kot nekakšen most, postavljen čez čas: teče in nas ločuje od ljudi, ki jih imamo radi.«
– Jacques Mandelbaum, Le Monde

»Ganljiva lepota Potnikov noči temelji na misteriju tistih filmov, pri katerih imamo občutek, da se na platnu najbolj nepomembna gesta spremeni v presunljivo romaneskno dejanje; v sublimni razcvet drobnih detajlov. /…/ Prava moč filma se skriva v na videz preprostem dejanju oživljanja preteklosti kot sedanjega časa, da bi lažje izmerili občutek izgube in bolečino minevanja. Hersovo delo, prežeto s tistim nežnim, pridušenim spleenom, ki ga pričara tekstura filma, nedvomno zato deluje tako brezčasno in spominja na opis sanj.«
– Marilou Duponchel, Les Inrockuptibles

»Mikhaël Hers se brez nostalgije ali razočaranja prebija skozi težavno desetletje, razpet med željo po svobodi ter strahom pred jutrišnjim dnem. Z likom Talulah in njeno fascinacijo nad Pascale Ogier, katere prezgodnja smrt leta 1984 je razkrila temno plat igralkinega brezskrbnega duha, pa se pokloni tudi filmu samemu.«
– Sophie Joubert, L’Humanité

»Charlotte Gainsbourg zadene pravo noto v čisto glasbenem pomenu besede: prostor pusti tišini, filmu vdahne skrivnostni ritem ter ga odene v plašč krhkosti in razočaranja. Ta pretanjena /…/ saga o naših majhnih življenjih – sled spleena obdobja, ko je pragmatizem prevladal nad ideali – je kot padajoča zvezda na oblačnem nebu.«
– Sophie Grassin, L’Obs

»Film namesto lične sociološke rekonstrukcije ali zgodovinsko-politične analize poustvarja čutno okolje, prikazano iz sodobne perspektive, da bi bolje povedal zgodbo o eksistencialnih pretresih likov, ki jih povezujejo družinske vezi in kaprice usode. V središču vsega pa so čustva. Velika, živahna, utripajoča.«
– Olivier Pélisson, Bande à part

»Mikhaël Hers v svojem portretu življenja in minevanja časa čudovito prikaže mikročustva sedanjosti, ki napajajo negotovosti v prihodnosti, pa tudi človeške vrline in slabosti v njihovi največji preprostosti ter moč čustvenih vezi. V slogu, ki lahkotno plava na površju sveta in dogodkov, ter z izostrenim občutkom za vzdušje in majhne, a ključne odklone, je ustvaril globoko ganljivo, skoraj brezčasno /…/ ter veličastno zadržano delo. Kot poudari eden od likov: ‘Morda se naša življenja niso iztekla tako, kot smo si jih zamislili, vendar nam je bilo tu všeč.’«
– Fabien Lemercier, Cineuropa