Art kino Odeon Art kino Odeon

Prezaposlena

À plein temps, 2021, Francija


Režija: Éric Gravel
Jezik: francoščina

Igrajo: Laure Calamy, Anne Suarez, Geneviève Mnich, Cyril Gueï, Lucie Gallo, Agathe Dronne, Mathilde Weil

drama, 01h28min

15.04.2023 ob 20:00
16.04.2023 ob 20:00
15.05.2023 ob 20:00 Ponedeljki za zamudnike


Julie se po najboljših močeh trudi vzgajati svoja otroka v predmestju, hkrati pa obdržati službo v luksuznem pariškem hotelu. Ko končno prejme povabilo na razgovor za delovno mesto, na katerega je že dolgo upala, izbruhne vsesplošna stavka v javnem prevozu. Vse se ustavi, zamude se kopičijo in krhko ravnovesje, ki ga je Julie vzpostavila, je nenadoma ogroženo …

Napovednik:

Socialna drama, posneta v slogu napetega trilerja, spremlja mater samohranilko, ki se v nenehni tekmi s časom bori za preživetje in boljšo prihodnost. Nagrada za najboljšo režijo in igralko v sekciji Obzorja Beneškega filmskega festivala ter posebna omemba na ljubljanskem Liffu.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Režiser Éric Gravel se po celovečernem prvencu Nezlomljiva Aglaé (2017) v svojem drugem filmu spet vživi v krhkost in vzdržljivost glavne junakinje ter ustvari doživet prikaz posameznika oziroma posameznice, ujete v nepravično kolesje življenja, ob tem pa, ne brez ironije, poda pronicljiv komentar sodobne francoske družbe. Laure Calamy v glavni vlogi na svojih ramenih nosi vso težo filma – krhka in vzdržljiva. Njene oči so udrte, begave, zmedene, pretresene, utrujene, solzne, zaskrbljene in polne upanja. Izdih.«
– Tina Lešničar, Delo

»Gravel kar najbolj izkoristi energijo svoje izjemne glavne igralke /…/ in ustvari dih jemajoče delo; človeško dramo, ki tako izvrstno zrcali sodobno resničnost in aktualna družbena vprašanja, da zlahka vzbudi našo empatijo. /…/ Režiser po celovečernem prvencu Nezlomljiva Aglaé /…/ v povsem drugačnem slogu potrjuje svoje zanimanje in dar za osvetljevanje družbenih tem prek zanimivih ženskih portretov, pa tudi spretnost ob preoblikovanju pomembnih vprašanj v prepričljive in razburljive filmske pustolovščine.«
– Fabien Lemercier, Cineuropa

»Ko iz Julie naredi junakinjo, film nakazuje, da sodobno gospodarstvo vsakdanje življenje spreminja v divji boj ter da napredek, ki ga obljublja družba, še zdaleč ni nekaj običajnega, pač pa izjema – stvar izjemne drznosti, poguma, premetenosti in sreče. /…/ Prezaposlena, ki se tematike loteva z ostro analitično specifičnostjo, je eden najboljših filmov o delu v zadnjem času.«
– Richard Brody, The New Yorker

»Ta portret sodobnega dela se razvija z dih jemajočo napetostjo, ki spominja na filme bratov Safdie. Toda namesto med gangsterji in kokainom gonilno silo poišče v vsakdanjih obveznostih neke povsem običajne ženske /…/.«
– Beatrice Loayza, The New York Times

»Gre za izjemno dinamičen, intenziven film – na trenutke se zdi, kot bi gledali žonglersko predstavo z motorno žago, ki bo šla kmalu katastrofalno po zlu.«
– Wendy Ide, Screen Daily