Art kino Odeon Art kino Odeon

Švic

Sweat, 2020, Poljska, Švedska


Režija: Magnus Von Horn
Jezik: poljščina

Igrajo: Magdalena Koleśnik, Julian Świeżewski, Aleksandra Konieczna, Zbigniew Zamachowski

drama, 01h46min

05.06.2021 ob 20.30 Kino se vrača
14.06.2021 ob 08.30 Filmska značka


Dolgi svetli lasje, rožnat dres in popolno telo: fitnes motivatorka Sylwia ima na svojem Instagram profilu 600.000 sledilcev. A ko nekega dne objavi neobičajno čustven video in se pred njenim stanovanjem pojavi zalezovalec, se v mladenkini skrbno negovani fasadi počasi začnejo kazati razpoke …

Film, ki prikazuje tri dni v življenju poljske fitnes trenerke in spletne vplivnice, je trezen, pronicljiv in nadvse aktualen portret osamljenosti v času družabnih omrežij. Uradni izbor lanskega (odpovedanega) festivala v Cannesu.

kritike
»Klišejski nastavek privilegiranega dekleta, za katero se zdi, da ima vse, a ji manjka tisto bistveno, /…/ postopoma preraste v premislek o tem, kdo so pravzaprav ljudje, ki se lotevajo tovrstnega posla, in kakšni vzgibi jih ženejo v deljenje svojega vsakdanjika s tisoči neznancev. So idealisti? Narcisi? Prodane ali ranjene duše? Morda vse to in še kaj zraven. Von Horn se vzdrži poenostavljenih odgovorov na ta vprašanja, kot tudi moralnih sodb. Pusti nam, da si ustvarimo svoje mnenje in sliko junakinje sestavljamo skozi drobne pobliske v zaodrje njene spletne persone /…/.«
– Špela Barlič, Dnevnik

»Film z oznako Cannes Label je kočljiv spoj satire in tragedije, ki ga poganja sijajen nastop obetavne poljske igralke Magdalene Koleśnik. /…/ Sylwio bi bilo z njenim srhljivo brezhibnim videzom in patološkim narcizmom vse prelahko prikazati kot posmeha vredno pošast – a bolj ko se okoliščine obračajo proti njej, več fines in moralne radovednosti najdeta režiser in igralka pod njenim skrbno naličenim obrazom.«
– Guy Lodge, Variety

»Ta dovršena in navdušujoče neizprosna drama se osredotoči na dobro unovčljiv narcizem, ki zaznamuje kulturo vplivnežev, pod bliščem pa razkrije bolečo praznino. /…/ Švic potrjuje režiserjev sloves vzhajajočega talenta, saj gre brez dvoma za enega bolj teksturiranih in vznemirljivih filmov o fenomenu sodobnih zvezdnikov.«
– Wendy Ide, Screen Daily

»/…/ zdi se, da von Horna tako kot večino današnje mladine bolj kot šport zanimajo družabna omrežja in teme, ki jih odpirajo: intimnost, idealna pogostost objav ter povezanost, ki je globlja od vsakega ‘pravega’ prijateljstva – oziroma se takšna vsaj zdi. Osvežujoče je videti film, ki namesto vse prelahkega kritiziranja dogajanje le hladno opazuje, kot bi bil le eden izmed preštevilnih Sylwiinih sledilcev. /…/ Ali je to, kar Sylwia prodaja, pristno ali ponarejeno, ni povsem jasno, a pravi užitek jo je opazovati, kako skuša najti pravo mero; kako išče način, da bi bila odkrita, vendar ne preveč, da ne bi odvrnila potencialnih sponzorjev ali prestrašila oboževalcev. /…/. In čeprav je koncept ‘she’s so lucky, she’s a star, but she cry, cry, cries’ izčrpan do onemoglosti /…/, je spremljati Magdaleno Koleśnik pravo doživetje: to je barbika v krizi, ki hrusta svoje strogo odmerjene obroke in glasno prepeva komade benda Roxette. Ali torej Sylwia išče samo sebe ali pa le svojo ‘zaščitno znamko’? Tega, pošteno povedano, morda ne boste nikoli izvedeli – vsaj ne, dokler ne kliknete na gumb ‘sledi’ …«
– Marta Bałaga, Cineuropa

»Noče biti sama – niti trenutek. Zato tako zelo potrebuje publiko. Nikoli je ne ugasne. Njeno telo je atletsko, napeto, sproducirano, perfektno, njene emocije pa so shirane. Lažje shaja s svojo virtualno publiko kot pa z resničnimi, živimi ljudmi, kot je mama. Sledi ji 600 tisoč oseb, pa je kljub temu osamljena. Vsaj tako pravi. Je tako osamljena, da potrebuje 600 tisoč sledilcev? Ali je tako osamljena, ker ima toliko sledilcev? Koliko sledilcev bi morala imeti, da ne bi bila osamljena? Kako osamljena bi morala biti, da ne bi potrebovala nobenega sledilca? In kako osamljena bi morala biti, da bi se sama prelevila v sledilko? ‘Ne poznam vprašanja, toda odgovor je definitivno seks,’ je nekoč rekel Woody Allen. No, zdaj odgovor ni več seks, temveč moški (Tomasz Orpiński), ki masturbira – moški, ki jo zalezuje. Ja, tudi on je osamljen. In ja, to je najkakovostnejši in najintimnejši odnos, ki ga premore Sylwia. Nekoč bi bila ljubimca.« ZA
– Marcel Štefančič jr., Mladina

 

Zaradi lažje koordinacije in omogočanja varnosti vseh obiskovalcev prosimo, da rezervirate svoj sedež:
- na gsm: 051 396 283 / 031 353 151, ali
- email: info@odeon.si
- zasebno FB sporočilo  naArt kino Odeon izola

Za obisk kinodvorane pa je potrebno še sledeče:
- obvezna maska
- obvezno PCT potrdilo (ali o opravljenem cepljenju, ali o prebolelosti ali pa z negativnim izidom testa)