Art kino Odeon Art kino Odeon

Prasica, slabšalni izraz za žensko

, 2021, Slovenija


Režija: Tijana Zinajić
Jezik: slovenščina

Igrajo: Liza Marijina, Tosja Flaker Berce, Anuša Kodelja, Jure Henigman, Lea Cok, Jernej Kogovšek, Jožica Avbelj, Špela Rozin, Nika Rozman, Miranda Trnjanin, Lovro Zafred, Sebastijan Horvat, Ana Urbanc, Vesna Pernarčič Žunić, Nina Valič, Davor Janjić, Matej Puc

drama, 01h30min

19.07.2022 ob 21:30 Letni kino Arrigoni
03.10.2022 ob 20:30 Ponedeljki za zamudnike


Alter komedija o obdobju življenja, ko se preprosto zatakneš in ne veš, kako naprej. Filmski prvenec Tijane Zinajić je s Festivala slovenskega filma odnesel kar sedem vesen, tudi za najboljši celovečerec in najboljši film po izboru občinstva.

Mlada slikarka Eva kadi, pije, žura, se priložnostno drogira in ne najde navdiha za slikanje. Znajde se v čudnem razmerju z mentorjem, najboljša prijateljica se seli v Berlin, za delo v knjigarni ne dobi plačila, vrh vsega pa ji že tri mesece zaostaja menstruacija. Zave se, da mora spremeniti način življenja in po pomoč se obrne na spletni brskalnik.

kritike
»Zinajićeva je nagrajenemu scenariju Ize Strehar, ki ga je razvijala na scenaristični delavnici Scenarnica, s svojo vizualno estetiko in iznajdljivimi režijskimi rešitvami dodala neopunkovski hardcore utrip in izpisana junakinja je v Lizi Marijini zaživela iz mesa in krvi. Temačna epizoda v Evinem življenju pa je dobila tudi svojo glasbeno podlago, sestavljeno iz komadov slovenskih alter-rock, trap, neopunk, nu-jazz zasedb, ki si gotovo zasluži sama svoj soundtrack.«
– Tina Lešničar, Delo

»/…/ med projekcijo filma /…/ [je] v nabito polni dvorani [portoroškega] Avditorija odmevalo od prešernega, glasnega smeha. Prasica, scenaristični, režijski in igralski tour de force, eksplozija barv, radoživih dialogov, ‘nadrkanih’ pogledov, glasne glasbe in antologijskih prizorov, je poskrbela za prvovrstno, iskreno, kratkočasno, družabno, uživaško in osvobajajočo filmsko izkušnjo – izkušnjo, zaradi katere radi hodimo v kino.«
– Ana Šturm, Ekran

»[Eva] včasih izgleda kot Annie Hall, ki jo igra Anna Karina, včasih pa kot Obetavna mladenka, ki jo igra Seth Rogen. V Dekle na vlaku bi takoj vedela, kdo je morilec. Frances Ha je urinirala le na železniški platformi – Eva gre dlje. In višje. /…/ In Liza Marijina jo igra con gusto. Zdi se, kot da je rojena za to vlogo. Vraga, zdi se, da je rojena za vse vloge, ki bi jih igrala. Njene replike letijo, kot bi jih pela. Njene oči so protest. Njena predrznost ima oči. Njena emocionalna preciznost je vrtoglava. Njena jeza je stand-up. Njena transgresivnost je nalezljiva. Šele ko postane prasica, ko torej ekscesno zamaje patriarhalne standarde, ki od žensk pričakujejo, da bodo tesnobne in depresivne, ne pa jezne, izgleda normalno. /…/ Ko jo gledaš, si rečeš: alternativa vendarle obstaja! /…/ Prasica je slovenski film, ki izgleda res intergalaktično. /…/ Prasica /…/ je radikalen film za radikalne čase – radikalen film o radikalnih časih. Film o kapitalizmu, v katerega se je vse težje integrirati. Film o kapitalizmu, ki je ljudi radikaliziral. Film, ki ne skriva, da bo treba s to radikaliziranostjo živeti, navsezadnje, vsi jo varujejo kot punčico svojega očesa – kot svojo novo identiteto, kot svojo novo normalnost. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Največ boste naredili, če boste spomladi, ko pride film v redno produkcijo, spizdili pogledat Prasico. Res. Ker če nič drugega, kader Eve in cimra Blaža … Bo čez leta ali pa bi vsaj moral biti del kolaža kultnih, prepoznavnih, bistvenih scen slovenskega film. In Prasica je en (naj)boljših slovenskih filmov. Sedem vesen pove nekaj, vse pa občutenje v kinu.«
– Jaša Lorenčič, Urbani.si

»Prasica je nedvomno film, ki se mu je treba prepustiti v kinu – najbolje v kar čim večji družbi.«
– Tina Lešničar, Delo

»Prasica /…/ je radikalen film za radikalne čase – radikalen film o radikalnih časih. Film o kapitalizmu, v katerega se je vse težje integrirati. Film o kapitalizmu, ki je ljudi radikaliziral. Film, ki ne skriva, da bo treba s to radikaliziranostjo živeti, navsezadnje, vsi jo varujejo kot punčico svojega očesa – kot svojo novo identiteto, kot svojo novo normalnost. Film o ženski, ki uživa v svoji transgresivnosti. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Film, ki nas je najbolj presenetil in očaral. Film, ki poka od energije, življenja in naklonjenosti do svojih likov. Ne igra na karto v evropskem art filmu trendovskega minimalizma, ampak izrablja vse, kar se mu ponuja – od plazu besed do tišine, od plesa do posedanja v mali kuhinji in drogeraških tripov. In v vsem je dober. To je film sijajno zrežiranega igralskega ansambla, dinamike in neke čisto nove, sveže filmske energije.«
– utemeljitev vesne za najboljši celovečerec, Festival slovenskega filma

»Scenarij je anarhičen in analitičen. Ironičen in samokritičen. Psovaški in umetniško ambiciozen. Feminističen in falusoiden. Iskren in prevarantski. Trezen in pijan. Drogiran in čist. Abstinenčen in ‘jebački’. Kot življenje.«
– utemeljitev vesne za najboljši scenarij, Festival slovenskega filma